Pe principiul „tacem şi facem”, taiwanezii necunoscuţi de la
Luxgen au scos pe piaţa asiatică modelul Luxgen 7, un crossover destul de interesant,
care promite, în teorie, multe. Iar acum, taiwanezii se laudă, nici
mai mult, nici mai puţin, că vor fi primii care vor lansa în
producţia de serie un monovolum electric – este vorba despre
versiunea electrică Luxgen 7 MPV EV.
Nu ştim încă dacă vom vedea la Salonul Auto Paris 2010 acest
model „zero emisii”, nefiind clar dacă maşina va rămâne destinată
pieţei asiatice sau sunt şi planuri pentru export în Europa. Dar
asta nu înseamnă că Luxgen 7 MPV EV nu merită atenţie.
Modelul convenţional beneficiază de un motor pe benzină de 2,2
litri şi 175 CP. Versiunea EV, însă, renunţă cu totul la acest
propulsor, adoptând soluţia strict electric, sistemul de propulsie
fiind realizat în cooperare cu R&D şi AC Propulsion, firme
cunoscute în domeniul propulsiei neconvenţionale.
Motorul electric dezvoltă nu mai puţin de 240 CP şi un cuplu
maxim de 265 Nm, ceea ce, pentru o maşină cu 7 locuri, este foarte
bine. Aceste valori se fac responsabile de un demaraj 0-100 km/h în
doar 8,6 secunde, însă viteza maximă este limitată la 150 km/h.
Autonomia maximă a maşinii se cifrează la 200 de mile (cca. 320
km), însă doar în condiţiile unei viteze de croazieră de numai…
25 mph (deci 40 km/h). Altfel, cine vrea să beneficieze din plin de
puterea motorului electric, va trebui să ţină seama de scăderea
drastică a autonomiei.
Bateriile sunt de tipul litiu-ion, dar există şi opţiunea unui
pachet „high performance”, care îmbunătăţeşte autonomia maşinii. Nu
lipseşte un sistem de management al fluxului de putere sau un
sistem de recuperare a energiei la frânare.
Totuşi, detalii despre lansarea pe piaţă a modelului şi
preţurile la care Luxgen 7 MPV EV va fi oferit, nu au fost date
publicităţii încă.